Denk jij eraan om een animatievideo te laten maken om jouw boodschap te vertalen naar je doelgroep? Goed idee! Want het inzetten van een animatie heeft een hele hoop voordelen. Om het makkelijker te maken om te kiezen voor een animatie zetten wij zeven voordelen voor je op een rij.
Ten eerste trekt content met visuele aspecten een groter publiek dan tekst. We nemen visuele informatie maar liefst 600.000 keer (!) sneller op. Uit onderzoek blijkt dat 95% van de boodschap wordt onthouden indien deze per video wordt gebracht en slechts 10% als het wordt overgebracht door alleen tekst (Insivia, z.d.).
Door gebruik te maken van een animatie kun je er bovendien voor zorgen dat jouw boodschap eenvoudig wordt uitgelegd aan je doelgroep én dus dat ze het ook nog eens beter begrijpen en onthouden.
Met animatie is het makkelijk om elementen grafisch gezien bij jouw huisstijl aan te laten sluiten. Een animatie kan gemaakt worden in jouw huisstijl waardoor er herkenbaarheid ontstaat tussen je animatie, de huisstijl en jouw andere communicatie uitingen.
Bij het proces van een animatie word je nauw betrokken. Bij Animation Agency werken we namelijk in stappen, waarna de klant de mogelijkheid heeft om na iedere stap feedback te geven. Dit zodat je nooit voor verrassingen komt te staan en je helemaal tevreden bent met het eindresultaat!
Bij een animatie hoef je weinig rekening te houden met externe factoren, in tegenstelling tot het maken van een video. Waar je bij een draaidag geluk moet hebben met het weer, creëer je in een animatievideo altijd jouw ideale weersomstandigheden.
En wat denk je van fysieke producten? Die zijn helemaal niet nodig voor een animatievideo! Door middel van animatie kun je bijvoorbeeld nog niet ontwikkelde producten al laten zien.
Soms is het ingewikkeld of zelfs onmogelijk om een technisch proces visueel te maken. Animatie maakt dit mogelijk: met 3D animatie kun je producten eenvoudig inzoomen of uit elkaar halen.